Bojové vozidlo pěchoty – BVP2 (OT-90)

Chcete se svést obrňákem? Chcete ho naučit řídit?? Skvělý zážitek, skvělý dárek, .. to vše nyní s teamem HraNaValku.cz !!

web s detaily najdete na : www.hranavalku.cz

Nabízíme svezení nebo možnost řízení vojenského stroje – BVP-1 modifikace (OT-90).

Ceník jízdy BVP (najednou max. 9 lidí, cenu si můžete rozpočítat) :

 Vyjížďka
(nechte se vozit)
Řidičský kurz
(buď tankistou)
 5 km4 500,-6 000,-
10 km7 000,-10 000,-
15 km10 000,-15 000,-
20 km13 000,-20 000,-
25 km16 000,-24 000,-

Chcete BVP ve svém areálu, na svém pozemku? Není problém, kontaktujte nás pro kalkulaci dopravy (dle aktuální ceny přepravců), orientačně 60-80kč na km.

O stroji BVP-1 modifikace ( OT – 90 ) :

Bojové pásové pancéřované vozidlo s vysokou manévrovací schopností, schopné plavby. Jeho účelem je zvýšit pohyblivost, palebnou sílu a ochranu motorizovaných jednotek. Zavedeno ve druhé polovině 60.let do výzbroje sovětské armády jako BMP-1 a svými charakteristikami značně převyšovalo obdobná vozidla západních států, zejména v pohyblivosti a rychlosti v terénu, vyšším stupněm ochrany i schopností přímé spolupráce s tanky. Jako BVP-1 licenčně vyráběn v tehdejším Československu a zaveden do výzbroje v roce 1974. Z výzbroje AČR v současnosti již vyřazen. Podvozek využíván k různorodým specializovaným nástavbám (např.pro ČSLA/AČR typ OT-90 a jeho modifikace)

Stručný technický popis:

Řidičský prostor v levé přední části vozidla. Zde umístěny: sedačka řidiče, sedačka velitele, ovládací ústrojí vozidla, přístrojová deska řidiče, pozorovací přístroje řidiče a velitele, rádiová stanice, hovorové zařízení, gyrokompas atd. Motorový prostor v pravé přední části vozidla, oddělen tepelně i zvukově izolovanou přepážkou. Bojový prostor tvořen otočnou věží s částí korby. Zde uložen kanón s nabíjecím ústrojím, spřaženým kulometem, municí, zaměřovací a pozorovací přístroje, naváděcí zařízení protitankové řízené střely (PTŘS), sedadlo střelce-operátora s naváděcím pultem PTŘS atd. Prostor roje v zadní části vozidla pro čtyři příslušníky na každé straně, zde dále palivové nádrže a akumulátory. Pohonná jednotka: kapalinou chlazený šestiválcový čtyřdobý vznětový motor UTD-2 s přímým vstřikem paliva o výkonu 220 kW při 2 600 ot/min se zásobou 462 l paliva + 110 l ve dvou nádržích v zadních dveřích. Převodovka mechanická s 5 stupni vpřed a 1 stupněm vzad, synchronizovaná pro 2.až 5. stupeň. Hlavní spojka mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá. Podvozek pásový s hnacími koly vpředu, odpružení torzními tyčemi s kapalinovými tlumiči. Kolejové pásy kovopryžové, každý o hmotnosti 626 kg a 84 články. Výzbroj: 73 mm poloautomatický nízkotlaký kanón vz.71 s hladkým vývrtem hlavně s kadencí 8-10 ran/min se zásobou 40 nábojů, max.dostřel 1 300 m, určen pro boj proti lehce pancéřovaným cílům a živé síle. Odpalovací zařízení pro protitankovou řízenou střelu 9M14M MALJUTKA se zásobou 4 střel, max.dostřel 3 000 m. Spřažený tankový kulomet PKT ráže 7,62 mm se zásobou 2 000 nábojů. V prostoru roje v bočnicích vozidla a v levých zadních dveřích jsou kloubové střílny až pro 2 kulomety a 7 samopalů. Další výstroj: radiostanice R-123M, hovorové zařízení R-124, ochrana proti ZHN zajištěna hermetizací vozidla, čištěním vzduchu a vytvořením přetlaku uvnitř vozidla hodnotou 0,3 Pa. Možnost vlastního vytváření kouřové clony naftovým zadýmovacím zařízením po dobu 1-5 min s velikostí clony 100-150 m.

Základní takticko technické údaje:

osádka3+8
bojová hmotnost13 000 kg
délka6 735 mm
šířka maximální2 850 mm
výška maximální2 068
světlá výška370 mm
max.rychlost na silnici65 km/h
rychlost plavby vpřed7 km/h
rychlost plavby vzad2 km/h
šířka překonávaného příkopu2 500 mm
výška překonávané překážky700 mm